Отопление на височина от 170 метра – решението на Hoval за Дунавската кула във Виена
Отопление на височина от 170 метра – решението на Hoval за Дунавската кула във Виена
Дунавската кула във Виена, най-високата сграда в Австрия, се представя в нов блясък след цялостна реновация. Виенската забележителност получи и решение за отопление от Hoval, което се отличава с оптимално съотношение цена-качество.
- Други сгради
- Реновация
- Нафта/Газ
420 000 посетители годишно. Шест предложения за брак на седмица. С обща дължина от 252 метра от основата до върха, Дунавската кула във Виена, открита през 1964 г., е най-високата сграда в Австрия – и туристически магнит. 170-метровият ресторант и 160-метровото кафене в кулата бяха напълно модернизирани през 2018 г., както и други части на приземния етаж. Откриването на голямата нова бирена кръчма Donaubräu през февруари 2019 г. отбеляза завършването на работата по преустройството и обновяването.
Път към върха с нова отоплителна система
Още преди да започне всичко това, обновяването на технологията на кулата започна през 2017 г. Освен всичко друго, ново решение от Hoval замени остарялата отоплителна система. Благодарение на високата ефективност на системата Hoval се спазват и новите стандарти за ограничения на замърсителите. Два газови котела Max-3 бяха монтирани от партньорския инсталатор на Hoval по време на настоящата есенна експлоатация.
Сега те доставят кулата и също така осигуряват по-големия капацитет, необходим за новите зони за хранене. Докато Дунавската кула с всички сгради преди имаше изискване за отоплителна мощност от 450 до 500 kW, сега тя е от 650 до 700 kW.
Най-голямото предизвикателство при планирането на системата обаче произтича от височината на зоните, които трябва да се отопляват на самия връх на кулата. Регионалният мениджър на Hoval Кристиан Бьом, който разработи техническото решение заедно с партньора, обяснява:
„На всеки десет метра надморска височина налягането се намалява с 1 бар. Следователно е необходимо налягане от 18 бара в котелното помещение, за да се осигури необходимото налягане от 165,1 бара на централния етаж на кулата на височина 5 метра."
Тъй като стандартните котли не са проектирани за такова високо налягане, Hoval избра разделяне на системата. Двата газови котела Max-3 дават необходимата мощност с по 350 KW всеки. Енергията се прехвърля в отделен кръг чрез топлообменник. В същото време решението с два котела гарантира надеждността и гъвкавостта при работа, желани от Дунавската кула.
Най-съвременна отоплителна технология, която се върти с вас
Друга основна тема в дизайна на новата отоплителна система бяха двете въртящи се сцени на ресторанта на кулата и кафенето на кулата. Тук цокълна отоплителна система с топъл въздух гарантира, че посетителите могат да се наслаждават на гледката към Виена дори през зимата. Въздухът се насочва от центъра на кулата към въртящите се въздуховоди в пода с помощта на нова четкова технология.
За загряване на въздуха в горната част на кулата е монтиран втори топлообменник. Тъй като това винаги е придружено от ниска загуба на температура, особено предимство е, че здравите котли Max-3 могат да осигурят постоянно висока температура. Кристиан Бьом:
В горната част на кулата топлият въздух трябва да се нагрява до 80°C през студените дни. За целта ние довеждаме отоплителната вода в котела до около 100°C.
От концепция до поддръжка
Hoval придружи проекта за необикновената сграда от изчисляването на системата до координацията с партньорския монтажник по време на фазата на изпълнение. Клаудия Пич, говорител на компанията за Дунавска кула, е много доволна:
Отоплителната система работи гладко. Hoval оправда всички наши очаквания.
От пускането в експлоатация през октомври 2017 г. Hoval отговаря за управлението и поддръжката на котлите. Системата за управление TopTronic E, която регулира използването на двойните котли според нуждите, се е доказала тук. Чрез онлайн връзка техниците за обслужване на клиенти имат възможност за отдалечен достъп до системата. И Hoval дори създаде малък склад с резервни части специално за Дунавската кула. Все пак виенската забележителност трябва да бъде оптимално снабдена.